Ticket Management

Waarom Ticket Management System?

Opvolging van tickets houdt u scherp en alert

Een onoverzichtelijke Security Assessment zal complexer zijn als er geen goed overzicht van de status van alle gevonden beveiligingsproblemen is. Tickets dragen hierin bij om bijvoorbeeld snel, overzichtelijk en volgens vast protocol een incident op te lossen.

  • Wat is Ticket Management?
  • Waarom zijn Tickets van belang bij uw Security Assessments?

Ticket Management System is een duidelijk aanvulling voor een totale Security Assessment. Zonder de juiste snelle opvolging worden de gevonden beveiligingsgaten niet snel opgelost. Tevens wordt False Positieve sneller gedetecteerd als er na een Security Assessment per incident wordt na gegaan of de bevindingen juist zijn.

Ticket Management is beschikbaar in de volgende SecPoint Penetrator oplossingen:

 

penetrator-ticketmanagement-complex

Doel Tickets

penetrator-ticketmanagement

Los de problemen sneller op met Ticket Management

De Ticket optie is toegevoegd om nog sneller de gevonden beveiligingsproblemen en configuratie fouten op te lossen. In verband met eventuele aansprakelijkheid wordt in veel gevallen alles duidelijk vastgelegd. Via het Ticketsysteem is na te gaan welke problemen zijn opgelost en welke nog moet worden opgelost.

Zonder Ticketsysteem is er geen overzicht en is het onmogelijk om een goed beveiligingsbeleid te voeren. Wat u niet “ziet” is niet te beheersen.

Welke vragen kunnen hierbij gesteld worden?

  • Wanneer is dit Security incident ontdekt?
  • Aan wie is dit Security incident toe gekend?
  • Wat is de status van elke Security incident?
  • Welke stappen en door wie zijn er reeds stappen ondernomen?

 

Stel u zelf de vraag kan ik wel zonder Ticket Management?

Noodzaak

Zonder goede opvolging van uw security incidenten loopt u gevaar!

Elke security beleid zal pas succesvol zijn als uw ticketmanagement ook succesvol is. Zonder ticketmanagement zal uw security beleid niet het gewenste niveau halen.  Zonder ticketmanagement zal u snel ervaren dat u snel niet weet wat de  status is uw netwerk.

De voordelen van Ticket Management:

  • Direct zichtbaar welke security items nog open zijn.
  • Direct zichtbaar welke security items er al gesloten zijn.
  • Wie er nog bezig is met de open security items.
  • Wat de uiteindelijk status is van de gehele Assessment.

Zonder overzichten uit het Ticket systeem is niet te zien of de gevonden beveiligingsgaten opgelost zijn. Uw veiligheid hangt mede af van de opvolging van de open tickets.

Loop geen onnodig risico en onderschat ticketmanagement niet

 

penetrator-noodzaak